Saturday, January 26, 2008

sobotna prechadzka III

Je predo mnou uz len jeden vyucbovy tyzden a v nom len jedna prezentacia o rozvojovych krajinach a o tom ze preco sa niektore rozvijaju lepsie a niektore horsie... a potom uz len par skusok a domov!

Dnes je dalsi pekny den, cely tyzden bolo pekne. Sobotne doobedie ako stvorene na prechadzku mestom a jeho mnohymi zakutiami:



Okrem toho, ze mi samozrejme chybala moja prechadzkova partnerka, som zrejme vyzeral trochu divne, ked som sa fotil na samospust, ale aspon ma mozete vidiet.



Drazdany sa stali kralovskym a bohatym mestom hlavne ked tu sidlil sasky kral Augustus Silny.
To je on...

Bol taky silny, ze raz chytil toto zabradlie a vytlacil tam palcom takuto priehlbinu. ...vraj, ja o tom dost pochybujem, jednak ze by tak stlacil to zelezo, a po druhe, ze by tam to zabradlie stalo dodnes.



Kroky ma zaviedli na namestie pred Frauenkirche. Na tomto namasti je dost velka konkurencia, v jednom rohu miestny velikan moci - uz spominany miesizelezo Augustus (vlavo) a v druhom rohu, vhodne umiestneny pri kostole, tiez viac menej miestny velikan myslienok - Martin.



Ozajstna konkurencia:


Miestna pikoska:
Neviem ako sa ten pan vola, ale hadam kazdy den stoji s velkou komunistickou vlajkou pred najvacsim obchodakom, v ruke ma par zozltnutych kniziek a vykrikuje: "komunistische Literatur!" Niekedy sa pri nom dakto zastavi a vedie s nim debatu, ja sa cudujem ze mu niekto este nestrelil za takuto propagandu ...hm a mozno mu aj.



Aj ked sa moj pobyt uz citelne krati, je predo mnou este bezmala mesiac. Prispevkov na tejto stranke uz bude pomenej, nakolko pisat o tom ako sedim za pocitacom a pisem, alebo klikam sa mi nezda az take napinave - ak ma vsak daco napadne, tak sa ozvem.
Zajtra napriklad idem do opery, ani neviem presne na co, len ze to je lacna predpremiera v case, ktory nie je lakavy (11.00), ale preco by clovek nesiel aspon raz do chyrnej Semperoper.

No comments: