Monday, November 5, 2007

Akademia II

Aby ste mali predstavu, co tu tak robim po studijnej stranke. Pre uplnost dodam, ze studujem na magisterskom studiu - na tejto urovni uz maju ludia za sebou 3, 4 roky vysokoskolskeho studia.

Dnes sme na medzinarodnom marketingu odovzdavali skupinove prace - nasa bola o spracovani trhu a rozdiele medzi standardizaciou a diferenciaciou produktu. Sucastou toho bola aj prezentacia, cize profesorka Stoehr nerobila celu hodinu nic len pozerala na powerpointove obrazky.

Toto je trochu bokom, ale vsetci co budete niekedy v zivote robit prezentaciu o hocicom, uvedomte si, ze to ludi nezaujima a co nestihnete za 10 minut, nemusite robit vobec. To len tak na okraj, ale musel som vas vystrihat, lebo ludia co prezentuju sa stracaju v case a vykladaju o veciach, ktore clovek len tak z pocutia nema sancu pochopit a zapamatat si a este aj s ruskym prizvukom.

Profesorka nam pracu velmi nezjednodusila, ked nam zadala, aby si kazdy pripravil "tezu". Ide o vyrok k preberanej teorii, podnet na diskusiu. Napr.: "Vstup na trh si treba zvazit zo vsetkych hladisk." Diskusia sa vsak nikdy nekona, lebo kazdy povie takuto vseobecnu frazu a ostatni sedia v laviciach a vravia si, hmm, hej, je to tak. Ale kazdy musi mat tezu, tak ma, vzdy sa precita, 2 minuty sa v tichu caka na diskusiu, ale ona este stale prebieha na zenskom WC.

Ja som sa preto rozhodol, ze svoj prezentacny cas skratim na minimum a ozivim ho hrou. Rozdal som za pomoci sarmantneho tymu (Nicole - nemecko, Irina - gruzinsko) kazdemu 5 eurocentov. Ja som akoze predaval Levis rifle za 2 a ostatni z nasej skupiny predavali znacku Diesel za 3. Velmi nazorne a hlavne bez slov som ukazal, ze firma s vyssou cenou moze zarobit tolko isto ako ta s nizkou, lebo ma viac zamestnancov, lepsie sluzby... To bolo evidentne, nakolko ja som casto svoj obchodik zatvaral, nemohli si kupit viac ako 1 par rifli naraz, a podobne.
Kedze to bolo uz okolo piatej, prijali vsetci moznost pohybu po triede s radostou. Aj tak to bolo dlhe, sledovat 4 rozne 30 minutove prezentacie po sebe je dost zaberak.

Z tonu a obsahu iste mnohi z vas badaju, ze marketing nie je moja srdcovka, ale kedze by som nieco podobne mal aj doma, aspon sa mi to zarata a nie je z toho skuska.

2 comments:

Unknown said...

Komensky by mal z teba radost, synu!

Scripture Union said...

Ako inac... my deti, sa hrame caly zivot :-) Keep going.