Friday, November 16, 2007

Extrakurikularium

Aj ked sa to tak zda - asi skor mne, vam sa asi nema co zdat, netravim vsetok cas studujuc v hypermodernej kniznici, kde uz tyzden nefunguje automaticky system na vracanie knih.

Po prve, kazdy pondelok sa schadzam v skupine 10 - 12 chlapov, vekovy priemer 55, sadneme si do kruhu a vravime si, co kto nevypil uplynuly tyzden. To trva tak 5 minut a potom ideme spievat. Pre nedostatok tenorov ma minule povysili, no to je skor za trest, po hodine ma zacalo nejak ominat hrdlo. Jediny rozdiel oproti spevackemu telesu, kde som posobil doteraz, tkvie v tom, ze bas nie je mensinou. Ale aj tak je to jedno, vsetci dirigenti su rovnaki - Bas menej! alebo (Bässe, nicht so viel!)

Kazdu stredu chodim na mladeznicke stretnutie z kostola. Je to velmi mila skupina, a vidno ze maju skutocne za ciel zit svoj zivot podla Krista. Da sa tam dost lahko stratit v dave, alebo zapadnut - stretava sa ich takmer 40. Vrcholom spolocneho vecera je vecera, aspon pre mna, musim priznat. Jedinu chybu som nasiel v ich spevniku - obsahuje len 2 cernosske spiritualy a z toho jeden je Go Down Moses, co sa neda velmi spievat v skupine, lebo je to skor pre jedneho cloveka, ktory sa utrhne a spieva si svoje a ostatni obcas zarevu Let my people go!

Z casu na cas sa vyskytnu menej pravidelne udalosti, vylet do Prahy, vylety po Nemecku so slovanskymi bratmi zo zapadu, alebo ine. Napriklad zajtra ideme malovat klubovnu, no skor taky domcek, v ktorom sa schadza ta mladeznicka skupina - mali sme doniest nieco na malovanie, co doma mame. Donesiem dve ruky a roztrhnute sede rifle, ktore uz nastastie nie su potrebne. Teraz ma vsak napada, ze su roztrhane na intimnom mieste, tak neviem ci to mozem zobrat na taku akciu...
Okrem toho ma Martin, tiez z kostola, pozval na oslavu svojich 28ich narodenin. Vystudoval germanistiku a zerie jazyk ako taky, slovne hracky, spojenia, porekadla. Vzdy po mne chce aby som mu povedal nejake slovenske ustalene spojenie a co to znamena - napr.: Stat ako svaty za dedinou, neviem preco ma to prve napadlo, asi som si len bol isty clenmi slov "svaty" a "dedina". Ako pozvany na oslavu som dostal instrukcie ze mam doniest nieco co sa viaze s cislom 28, vyrobil som mu teda velmi kratky vyrazovy slovnik slovenskych slovnych spojeni v nemcine. Dufam, ze tu nemcinu bude brat s rezervou.

Vzdy cestou do skoly monitorujem ako napreduje stavba vianocnych trhov - je to tam dost velke, uz vidim, ze aj tam povedu sem tam moje extrakurikularne kroky, aj ked pochybujem ze tam budu mat riadnu cigansku s horcicou a cibulou...
Zdravim zasnezenu Bratislavu, ako cestari, zaskoceni?

No comments: