Sunday, November 18, 2007

oslava narodenin

Martin Schmiedel ma pozval na oslavu svojich 28. narodenin. Je to jeden z veducich mladeznickej skupiny, kam chodim v stredu. Trochu ma tou pozvankou prekvapil, lebo nas pozval asi len 10 - asi ma chcel zatiahnut trochu do diania.

Mali sme sa dostavit na siedmu hodinu vecernu, adresu som si zapamatal, cislo domu 17. Pridem k zvoncekom a dumam: Vola sa Schtriesel, alebo Schmiedel? Hmm.. Aha, ved tu je M. Schtriesel, nakoniec ma vsak osvietilo - fotobunkove svetlo - a zazvonil som spravne.

Hovori sa, ze nemci su dochvilni. Preto som si povedal ze by som nemal meskat, zvonil som o 19.00. Bol som prvy. Martin ma privital a hned mi dal robotu - sulat 28 papierikov s vyrokmi do trubiciek a zalepit ich. Aj tak tam este nikto nebol, tak som sulal. K tym papierikom a vobec k celemu veceru, Martin vystudoval germanistiku, co vidno aj na jeho izbe (knihy ma v polickach v troch radoch a vacsinu na zemi) aj na style vecera.

Jeho priatelka pripravila chutnu paradajkovu omacku k cestovinam, takze sme sa najedli a potom bola viac, ci menej organizovana zabava. Kazdy sme si vytiahli jednu trubicku s citatom, precitali sme ich a ostatni hadali kto to mohol povedat - zabava hodna doktorandov filozofie. Potom jedna baba citala celkom vtipnu rozpravku.

Mna Martin poprosil, aby som predstavil svoj darcek - 28 slovenskych slovnych spojeni v nemcine s vysvetlenim. Nakoniec som z toho urobil malu sutaz, mali hadat co znamenaju vety typu: "Stoji ako svaty za dedinou", "Hladi ako tela na nove vrata" a pod. Najvacsi uspech malo: "Mas reci ako koza bobkov" a najvacsia debata bola okolo: "Blizsia kosela ako kabat", hlavne preto, ze pocas toho, ako som tento zvrat vysvetloval som sam seba ubezpecoval o jeho vyzname, pritom to cele islo v nemcine :-)
Potom nam zahrali 2ja ludia jednu scenku, ktora bola urcite pripravovana s laskou...
A pomedzi to vsetko sme si davali ovocny salat a ine pochutiny.

Nastastie som vacsinu ludi uz poznal, cize sme mali celkom pekny vecer - samozrejme, z toho co len tak medzi sebou suslali som rozumel 40, po jednom vine 55 percent. O jedenastej som sa rozlucil a cakal s Filipom v zime na elektricku, aspon som mal spolocnost.

No comments: