Saturday, November 3, 2007

Hemmung

=obava, zábrany= tak sa volal program pre mladych, ktory sa konal v nasom kostoliku. Trochu s odstupom som cakal evanjelizacnu show, kde sa bude hovorit ake uzasne a skvele je byt krestanom. Bol som milo prekvapeny.

Show tam sice bola, vela programu stalo na velmi dobrej hudobnej kapele (ktora na moje potesenie na zaver zahrala celkom netradicne "staru" piesen, spiritual Swing low, sweet chariot), ale clovek, ktory mal hlavne slovo sa vobec nesnazil hovorit jemne, veci zaobalovat. Povedal jasne a priamo, ze zit ako krestan nie je lahke, ze je to beh na dlhe trate. Pacilo sa mi, ze vravel vela o krestanoch, ze su lenivi zit naozajstny zivot podla Kristovho odkazu a ze sme pohodlne usadeni v uspesnom Zapadnom svete (tu som si uvedomil, ze celkom z mojej situacie nehovori :-) ). Ten clovek bol k hostom, ktorych bolo pozehnane, uprimny. Ukazal im, ze krestanstvo je sice radikalna, ale razna odpoved na Bozie pozvanie a ze nikomu to neide lahko.

V tomto ma teda prekvapil a potesil, nesnazil sa ludi nalakat na nejaku vybombovanu show, ale bol otvoreny a uprimny, co je tazke. Ale ludia co prisli, mohli zazit mladych krestanov, ako su veseli, talentovani... proste normalni - a o to sa snazime vsetci, tam kde sme, niekedy lepsie, niekedy horsie. Bolo velmi sympaticke, ze do tohto programu sa zapojilo vela ludi, divadlo hrali taki mladsi chalani, ktori spravili perfektnu parodiu na svet "bikerov" a "freeriderov", ktory stravia vacsinu mladosti na bicykli....vacsinou dost drahom.

Dufam, ze si mohli este dobre pokecat - ja som sa ponahlal na izbu, lebo som so slavkou neskypoval uz vyse 3 dni a to sme museli dohnat!

No comments: