Sunday, October 21, 2007

Berlin - kadečo

Jedna z berlinskych dominant Brandenburska brana, som vsak sklamany, ze ju obstavali novymi budovami (nie je zachytene) a uz vobec neposobi tak dominantne, ja som ju odfotil tak, aby posobila silne :-)

Berlin je prudko moderne mesto, ako vidno z tohto letmeho pohladu, vlavo vidno dalsie parlamentne kancelarie, v dialke televiznu vez a podobne.

Bol som prekvapeny, ze pomnik holocaustu dostal taky obrovsky priestor, vystavali tu na jednom namesti taketo betonove bloky, rozne vysoke s nazvom "zidovske mesto", aj ked je prikazane pohybovat sa tam krokom a v tichosti, deti (casto aj dospeli) vyuzivaju priestor ako bludisko a miesto na nahanacku.


Navstivili sme aj olympijsky stadion, sportovu pychu nemecka. Aj hitlerovske nemecko udrziavalo isty kult tela a ariskej fyzickej zdatnosti, preto tento komplex ma skutocne stedre pristupove moznosti, miesto na parkovanie, atd., atd. Zmesti sa sem 80 000 ludi.
A maju tam krasny travnik.

Zmiesane vnemy z Berlina - hyper moderne centraly Oplu, Mercedesu, Bayeru, ale aj statne divadlo




2 comments:

Lea said...

Berlin...tak na to mesto mam naozaj krasne spomienky...specialne na stadion, ktory sa tyzden po finale majstrovstiev sveta 2006 znovu naplnil...no nie futbalovymi fanusikmi, ale mladymi krastanmi vramci akcie CAN(Calling all nations)...a ja som tam bola tiez:)))

Unknown said...

Ked uz tu tak pisem...mam taku snad nie prilis netaktnu otazku, ze kolko ta stal vstup na stadion? Lebo dva krat som bol pri nom, raz pred rekonstrukciou a raz po ale ani raz vnutri:(

Takze ak sa tam este niekedy vidam, ako sa dostanem donutra bez toho aby som preliezol plot?...to som robil s kamosom v Monze a stacilo mi:D