Friday, October 12, 2007

Kolektivy

Erazmus.
Stretlo sa nas tu asi 40 studentov z celej Europy. Sme na jednej lodi, tvarou v tvar nemeckej byrokracii, formularom, prihlaskam a kadejakym krokovnikom. Prvy tyzden sme boli spolu takmer cely cas. Silnejsie osobnosti boli ako vzdy velmi rychlo zname v celom kolektive a ostatni si uzivali to, ze patria do skupiny, ktora ma mnoho spolocnych trampot. Spanielov, Australcana aj Slovakov som uz spominal, no je nas tu viac: banda dievcat z Litvy, zastupy Rusov... Vzdy je mile stretnut na chodbe plnej cudzich nevludnych Nemcov znamu tvar :). Som vsak rad, ze nie sme spolu casto, ta simple English, ktorou sa tam komunikovalo mi liezla na nervy.
"You go 2, I go 3, so we meet half."

Studijny odbor International Business.
Predmety v tomto odbore su zaujimave, lebo je nas tam hadam aj viac cudzincov, ako nemcov. Nemecki studenti su vsak velmi mili a vrucne sa zaujimaju o rozne kuty stareho kontinentu, ci sveta. Neskryvali svoje nadsenie nad tym, ako sme sa v trojici rozpravali: ja, ceska a poliak, kazdy po svojom a kazdy rozumel. Pre jednu svetaznalu Nemku to vsak nebolo nic preborne, vraj to je ako ked sa rozprava Holandan, Nemec a Svajciar.

Predmet Strategicky Management.
Tento predmet uci Brit, ale okrem neho a mna su v triede sami Nemci. Ked som prisiel na prvu hodinu, tak som sa s nikym nebavil, ani sa nikto nebavil so mnou, oproti inym predmetom som sa citil ako outsider. Dnes sme vsak mali cvicenie a hovorim si, ze to musim asertivne prelomit. Vymyslel som si zamienku: Kedze som nebol na prvej hodine, spytal som sa jednej, ze co a ako, ake treba robit referaty a podobne. A potom to uz islo, kym dosiel ucitel dostali sme sa az k teme polskeho filmoveho dabingu.

Internat.
Co dodat, byvam v bunke so siestimi izbami, spolocnou kuchynou a pod. Okrem mna tu su 4 Cinania, ktori sa pohybuju v hluciku a ked vojdu do svojich izieb zamykaju za sebou. Socialne vyzitie na internate je blizke nule, ak neratam zopar stretnuti v sprche, ktore sa vsak prisne drzia etiky muzskej sprchy - nepovedat nic, alebo maximalne "Hallo" a neklesnut pritom pohladom pod uroven oci.

B 19 - zhromko/mladez.
Je tu vela privetivych ludi. V utorok ma napriklad jeden zavolal k nemu domov hrat spolocenske hry. Aj ked sa teraz trochu netradicne ocitam v pasivnej roly - neviem kde su spevniky, kto sa ako vola, kedy zaciname, co treba oznamit, kto je zodpovedny za obcerstvenie, na druhej strane si to trochu uzivam. Jazykovu barieru si zial este stale z casu na cas uvedomim :-D takze niekedy tam stojim len tak sam medzi 40 ludmi, tolko totiz chodi na mladeze. V nedelu ich je tu tak 250. Ale ked sa clovek trochu prinuti a trapne chvilu postoji, potom je to trapne aj domacim a zacnu sa mu venovat, zatial to funguje a uz pomaly zacinam spoznavat viac jednotlivych ludi, nie len masu.

Drazdany.
Mesto ako tisic inych :-). Jediny rozdiel medzi mnou a Drazdancanmi je, ze ja chodim na prechode na cervenu - a vedia lepsie nemecky.

1 comment:

OcoIvan said...

mas u mna +10 za obsah