Tuesday, October 2, 2007

Ked mesto vyzera

Moj prvy den v Drazdanoch bol dost hekticky, preto vas usetrim farbisteho rozpravania a napisem vam len v kocke:
Skoro rano som isiel za pani Hammermuller a ta ma vcelku rychlo vybavila, dala mi imatrikulacny list a ine veci a poslala ma priamo si vybavovat internaty, vraj tam uz bude sora (bolo 9 hodin rano).

Prisiel som na miesto, ktore organizuje studentske ubytovanie pre cele drazdany, cize pre studentov vsetkych vysokych skol v Drazdanoch.

Rad tam bol, a poriadny - atmosferu upadku v dlhej komunistickej chodbe, sme predsa v DDR a novy nater vela neurobi, spestrovala mala korpulentna pani, ktora vykrikovala mena nemeckych studentov, ktori mozu ist dopredu! A ti pri vseobecnom rozcarovani isli. No nic, este stale sa da naslouchat bratrum z Ceska, kteri tam byli v hojnem zastoupeni. No jo, dyt tady stojime uz prez hodinu, ne?? Prej nemecka organizace, to mame doma na Karlovce lepe zorganizovanou i vratnici... a podobne, legrace byla. Nakoniec som tuto ustanovizen opustil s najomnou zmluvou v rukach.

Presiel som sa mestom az na Marschnerstrasse 31, moj internat. Nasiel som sefa, ktoreho som zastihol cirou nahodou, ako sam poznamenal. Dal mi kluce, vysvetlil mi kde co je, ze sprchy treba nechat otvorene kvoli vetraniu, ze kuchynu si treba po sebe vzdy umyt, svetelnou rychlostou a suslavou saskou nemcinou vymenoval ake odpadky sa kam hadzu a nechal ma tak.
To som sa musel vratit este na byt k Sarochovcom, lebo vacsinu veci som si tam nechal, aby som to nemusel trepat so sebou. Poviem vam, ze aj tych par sto metrov, ktore som s tou taskou musel prejst dali zabrat. Okolo druhej som bol hotovy, doslova. O stvrtej sme mali stretnutie pre vsetkych zahranicnych studentov, co bolo mile, najmilsie je zistenie ze Sasi robia vela TVAROHOVYCH kolacov a kedze dievcata z Litvy, ci Francuzska sa na ne velmi nevrhali, uctil som si pekarov aj za ne.

A teraz preco ten nadpis....

toto je len par zaberov veci, ktore ma zaujali.
Takto podla mna vyzeraju upravene kolajnice - elektrickova trat v Drazdanoch



To, ze je v Nemecku cisto nikoho neprekvapi, ale mna prekvapili tieto garaze, ktore tiez vyzeraju ako sa patri:

2 comments:

Scripture Union said...

Tusim sa s teba stane spisovatel a fotgraf. Len tak dalej! Preposlem info o tvojom blogu dalej. nech sa ti dari. N

Unknown said...

tak zajtra mame konkurz do Lucnice. tusim si to s tymi drazdanmi zobral vazne a konkurzu sa nezucastnis. tak nic. tak teda aspon pekne pis, budem sem chodit a sledovat, ako sa tam mavas.