Thursday, October 4, 2007

Labe

Dnesny den nebol az tak byrokraticky narocny, doobeda sme mali stretnutie ohladom zaradenia do skupin podla znalosti nemciny. Jedine prekvapenie dna bolo, ze lektorky zistili, ze niektori ludia vedia (vieme?? :-) ) nemecky celkom slusne. Nevadi, vraj sa uroven skupiny prisposobi urovni studentov - to by som chcel vidiet, akoby sa neprisposobila... Ukazali nam ako sa pracuje v jazykovom laboratoriu a poobede sme sa preukazali europskym preukazom poistenca a mali sme frei.
(pridruzeny dialog: Ja sem to zapomnela doma! No a coo, dyt si pro to skoc, ne? Ja myslim doma, doma!)

Volny vecer som sa rozhodol vyuzit a okolo 4ej som vyrazil na obchodzku. Kedze na zajtra pre nas pripravili obhliadku historickeho centra, isiel som si uzit rieku Labe. Chcem jej tymto prispevkom vzdat hold. Moj stary otec mi kedysi vravel, ze nam v Bratislave zavidi Dunaj, vraj poriadne mesto musi lezat na rieke. Vravel mi, ze vzdy ked bol v Bratislave, vyhradil si aspon chvilu aby sa zahladel na plynucu vodu majestatneho Dunaja.
Labe...


Bohati slovenski turisti sa zvyknu priplavit takouto riecnou kralovnou, kupia si dva suveniry pod kostolom, daju si kolac a kavu vo vychyrenej drazdanskej kaviarni Cafe Mayer a idu domov, zial nie su v Drazdanoch oblubeni, lebo tam neprespavaju.

Vasej bedlivej pozornosti urcite neunikla informacia, ze s nemeckom to ide dole vodou, ludia prichadzaju o pracu, znizuje sa podpora v nezamestnanosti, slusny obcan sa spravodlivosti nedovola. Bezny Nemec setri kde sa da, vsetci vieme, ze najviac sa usetri na jedle...



No comments: