Sunday, October 7, 2007

Par slov

Moj pobyt tu nie je len o fotkach :-). Niektori sa ma pytaju, kedy sa zacnem nieco ucit. Tak len pre poriadok, semester mi tu zacina zajtra a este ani neviem ake budem mat predmety, tak nejake ucenie sa dopredu je skutocne komplikovane. Ale o inom som chcel.
Som velmi vdacny za vsetkych ludi, ktorych tu stretam, cielene aj nahodou.

Dnes som bol teda v kostole a na stupienok nastupuje muzsky spevacky zbor - neide mi do hlavy, ze mi je jeden spevak strasne povedomy. Bol to spravca siete u nas na internate! No ake su Drazdany a svet male. Je to velmi mily mlady muz z Halle a zhodou okolnosti na mojom internate rozdava kable a IP adresy. Zavidim mu jednu vec, byva blizsie ku sprcham ako ja a vlastne este jednu, sedel dnes v kostole so svojou priatelkou :-). Do toho muzskeho zboru sa pojdem pozriet, nacviky maju v pondelky o 7ej vecer.

Australsky vymenny student bol uveliceny, ze su u nas na slovensku medvede. Vravel som mu, ze nie len ze su, ale oni su dokonca rozmnozene a nevieme co s nimi. Bol cely bez seba. Nenapadlo ho, ze pre nas su kengury, vtakopysky a koaly rovnaka exotika ako pre neho medvede. Chcel trenovat nemcinu, ale povedal som mu ze ma to mrzi, ale s australcanom sa nebudem rozpravat nemecky.

Slovak Miso, klasicky hromotlk, ale poznaju ho vsetci erazmus studenti. Hlavne ho poznaju pod heslom "hruškovica" - spanieli ako "Chruškovissa" a rusi "aaa Gruška". No, ale nie je to alkoholik. Je to velmi srdecny clovek, ktory svojou priamociarostou a menej kultivovanym vyjadrovanim dokaze kazdeho zaskocit, ale aj si ziskat. Myslim, ze sa najviac zasluzil o prezentaciu slovenska - aj zla reklama je reklama.

Svajciar Adrian nam vsetkym tvrdi, ze nemcina je jeho rodna rec a nevie ani francuzsky, ani taliansky. Napriek tomu som sa ho spytal ci nebude chodit na nemcinu pre cudzincov. Iba sa smial, ale ja som to myslel vazne, podla mna to potrebuje, aspon trochu napocuvat nemecky prizvuk.

Profesora Lewisa som este nestretol, je tu v Drazdanoch zodpovedny za vztahy s univerzitou Komenskeho. Mam s nim schodzku zajtra ohladom predmetov a podobne. Povedali mi o nom, ze je trochu prisny, ze ma vraj taky "britsky" humor, ze clovek nevie kedy hovori vazne a kedy zo srandy. Myslim, ze si budeme rozumiet.

A na zaver Herr Fuchs, ktory si mysli, ze studenti zijuci v jeho internate triedia odpad...
a urcite boli dalsi....za vsetkych uz len evanjelicky farar, ktory sa pri ekumenickych modlitbach predstavil ako diakonicky vedec (a mozte hadat, na koho som si vtedy spomenul)

1 comment:

slava said...

mozno je to cista paranoja, ale vidim tam mnejaké narážky na moju osobu...