Tuesday, October 2, 2007

Bureaucracy

Nemci, Nemci...
Dnes rano sme zacali zaradovacim testom - podla urovne nasej nemciny nas zaradia do jazykoveho kurzu nemciny pre cudzincov. To je dost dobra ponuka, mat popri studiu aj hodinku, dve, nemciny s tunajsimi lektormi.

Test by sa dal zvladnut, ale vstupne testy este len mali prist. Vyplnanie formularov pre Drazdansky mestsky urad aj pre nemecky spolkovy urad - obidve v zasade o tom, ze kto tu bude a na ako dlho. Samozrejme v nasej skupine to znamenalo vysvetlovat 4 rozne formulare (2 pre EU a 2 pre mimo EU studentov), pomaly a v simple english, aby kazdemu bolo jasne co do ktorej kolonky a kolkokrat... Nasledoval obed, co bola najprijemnejsia cast dna, potom do sporitelne zaplatit skolsky poplatok priamym vkladom na ucet (vsetkych 30 studentov z cudziny a vsetci spolu). Ked sme nakrmili rozpocet nasej univerzity, dalej HTW (Hochschule fur Technik und Wirtschaft), mohli sme veselo pokracovat na ten mestsky urad, kde sme si kazdy odtrhli casenku a cakali, ja som mal 319, potom si ma zavolala tetka, ktora prebehla moj prihlasovaci formular. Nevyplnil som vierovyznanie, efektivna teta sa ma spytala Katolisch, oder Evangelisch, v ramci daneho vyberu a casovej tiesne som povedal Evangelisch, ona si napisala EV a mohol som ist.


Nie uplne, este som si musel zalozit ucet v Deutsche Bank, ale to islo rychlo...sukromna sfera :-)
Tuto moja nemecka Alma Mater :-)


No comments: